Johogoi, a young horse herder from a rural area in Sakha, walks towards the city to attend the main summer festival, the Ysyakh. As he has never been to this large celebration before, he is bursting with excitement, eager to participate in all the rituals and engage in conversation with elders and fellow herders. Johogoi set off on this journey believing he was summoned there by the horse deity to find the beautiful woman who appeared in his dreams. His smile is contagious and brings a cheerful mood to the festivities, contrasting with some visitors who simply do not understand his pure intentions. However, neither the crowds nor the frivolous festival bustle will distract him from his search. The documentary backdrop fuses effortlessly with the story’s spiritual symbolism, preparing a stage for the benevolent protagonist’s journey. The warm cinematography embraces Johogoi and his dreams, mirroring the long-awaited summer.