Daniel Kötter, born in 1975 in Bergisch Gladbach, Germany, is a director and video artist whose work oscillates deliberately between different media and institutional contexts, combining techniques of structuralist film with documentary elements and experimental music theater. It has been shown in numerous galleries, video festivals, concert halls, and theaters all over the world.