Red Dog is back on the big screen! The larger-than-life tale of a very special dog already mesmerised Generation audiences back in 2011. This new film by Australian director Kriv Stenders tells the eponymous hero's backstory, inspired by true events. Eleven-year-old Mick lives with his grandfather on a farm in the Australian Outback. After a storm, he discovers a puppy drenched in blue paint, and names him ‘Blue’ on the spot. From this moment onwards the two of them are inseparable, as they explore the bush and have magical adventures. When Mick falls in love for the first time, however, things become turbulent for both of them. With humour and compassion, the film tells the story of a true friendship in a time of change.