Born in Córdoba, Argentina in 1980, she has a degree in social communication from the University of Córdoba and has taken additional courses in theatre and film as well as participating in numerous script workshops. She has written and directed several short films and TV series. In 2013 her short film La quietud screened at Locarno. In the following year, her debut feature Atlántida screened in the Generation section of the Berlinale.
Born in Buenos Aires, Argentina in 1991, she studied film in the city and then worked as a screenwriter and cinematographer. She presented her directing debut in 2016 with the short film The Cry of the Oxen. The film premiered at the Cartagena International Film Festival in Colombia and won several awards. She was a participant in Berlinale Talents in 2016 where she developed the script for her feature film debut at the Script Station.