Born in London, UK in 1960, he comes from a family of filmmakers and is an actor, screenwriter and playwright as well as a director of film and theatre. He founded and leads 2020 Casting, one of the UK’s leading film and television casting agencies and passes on his experience in this area in masterclasses and workshops.