Alex Gerbaulet lives in Berlin and works as an artist, filmmaker, and producer. Since 2014 she has been part of the production platform pong film, and from 2020 to 2021 was a grant recipient at the Berlin Artistic Research Grant Programme/gkfd. Her artistic work examines how reality and memory can be represented visually. Her films move between video art, essay films, and documentaries, between activist impulses and fictionalized reflection. Her recent films include: Die Schläferin (2018), as well as Tiefenschärfe (2017) and Sonne Unter Tage (2022), the latter two made with Mareike Bernien.