Born in Belgrade, Serbia in 1978, she studied painting at the Faculty of Fine Arts in the same city and received a PhD there in 2012. As a visual artist she works in the media of drawing, installation and animation and is also involved in art education. Her first film Rabbitland was created 2013 in collaboration with Nikola Majdak and won a Crystal Bear at the 63rd Berlinale. The film screened at over 100 festivals around the world and won numerous international awards.