Born in Chongqing, China in 1992. After a number of short films, he made his feature film debut with YE (The Night) which premiered in the 2014 Panorama and won several prizes. In 2015, he participated in the Cinéfondation Résidence programme of the Cannes Film Festival. In 2016, he oversaw the adaptation of YE (The Night) into a Japanese-language stage play which premiered in Tokyo in the spring of 2017. In the same year, he wrote and directed a short film mentored by director Béla Tarr as part of the Xining First Film Festival Training Camp. He is currently working on a novel adaptation.