Standing on tiptoe, the two children peek out the front door. When their mother will return, they do not know. Jiajia bravely takes on her role, walking her younger brother to school, doing the household chores and taking care of food, while their father continually avoids his responsibilities. Centered on the children’s world, the film’s gaze drifts through their tenuous day-to-day existence and the emptiness left by their mother's absence.
Born in Taipei, Taiwan in 1992, she graduated from the Department of Sociology at National Taiwan University and now works as a freelancer in the film industry. Her works focus on the interrelationship of people, family and society. Dian jiao jian is her debut short fiction film as a director.