Born in Tehran, Iran in 1988, his studies at the city’s university focused on sound in poetic cinema. He completed his master’s degree with honours and also published a paper on the topic. He has worked for 12 years as a screenwriter, including for state-controlled Islamic Republic of Iran Broadcasting, and has also made six short films as director, writer, cinematographer, editor and sound editor. In 2017, his film Away from Home was selected as one of the ten best short films of the year in Iran.