Born in Leipzig in the former GDR in 1985, she grew up a vicar’s daughter in East Germany. Between the ages of 19 and 25 she wrote and published four books including ‘Amerikanische Gefühle’ in 2011. She has been nominated for the Ingeborg Bachmann Prize as well as receiving fellowships from the Villa Aurora in Los Angeles and Casa Baldi in Olevano Romano. She sings in various bands and has undertaken a number of art projects. Her first short film gained her a place at the German Film and Television Academy Berlin. Das melancholische Mädchen (Aren’t You Happy?) is her debut feature film.