Born in Sardinia in 1972, she now lives in Marseilles. A fine artist, director and editor, she studied painting at the Accademia di Belle Arti di Firenze and then documentary at the Aix-Marseille University. Progresso Renaissance is her fourth short documentary. She is currently working on her first feature-length film.