Born in Athens in 1935. After studying Film at the Institut des hautes études cinématographiques (IDHEC) in Paris, he worked as a journalist and film critic from 1964 to 1967. His films deal with historical and existential themes. From the 1970s onwards, he ranked amongst the most important European auteurs. Angelopoulos was a guest of the Berlin International Film Festival on several occasions, including as a member of the international jury in 1978. He died in 2012.