Laura, a young woman, is trapped in a toxic relationship with a famous rapper. After a violent argument with him, her reality begins to warp. While wandering in a fantomatic suburb, her isolation becomes both geographical and emotional. Laura struggles with obsessive thoughts and repressed memories, which reveals a form of social anxiety defined by contradictory feelings: a constant fear of missing out and her inability to build healthy relationships. Because of (U) portrays the stories we construct to hide painful truths, the selves imposed on us, and the ways in which we free ourselves from their constraints. The film plays with a documentary approach and elements of magical realism. It explores loneliness and captures the archetypes of romantic relationships, juxtaposing the small and the monumental, the familiar and the distorted, the everyday and the hallucinatory.