In 2015, the Basateen al-Razi district of Damascus was razed to the ground as punishment for the population’s uprising against Bashar al-Assad’s regime. This area is set to be replaced by Marota City, a modern and connected district featuring 80 skyscrapers. Ten years later, having lost everything, two former residents reflect on their neighborhood, where their homes and the oldest orchards in Damascus once stood. Through their testimonies and the repurposing of regime-produced 3D animations, memory is awakened and resists this deliberate erasure.