This evocative tribute to the mother of American avant-garde film calls forth the spirit of one who was larger than life, as recounted by those who knew her. Friends and contemporaries float through Maya Deren’s homes, recalling in tiny bits and pieces words of her architectural and personal interior space. Clips from Deren’s films are projected back into the spaces where they were originally filmed. Fluid light projections of intimate space provide an elusive agency for a filmmaker most of us will never know.