Following three groups of nationalists from China, Taiwan, and Japan, Terra Nullius or: How to be a Nationalist focuses on the geopolitical issues surrounding the disputed islands known in Japanese as “Senkaku,” in Chinese as “Diaoyutai” or “Diaoyudao,” and in English as the “Pinnacle Islands,” and the filmmaker’s attempts to set foot upon them. Claimed by Japan, China, and Taiwan, these minor, remote, and uninhabited islands, only approximately 7 square kilometers in size, are located roughly 170 kilometers northeast of Taiwan, 330 kilometers east of China, and 170 kilometers northwest of the westernmost tip of the Japanese Ryukyu Islands.