Based on real events, Ioana Uricaru’s first feature film addresses themes such as mental attitude, corruption and patriotism. Mălina Manovici is sensitive and convincing in the role of Mara who, despite all of her adversities, remains convinced that: ‘When life gives you lemons, make lemonade.’
Born and raised in Romania, she studied biology before turning to film. She graduated with a masters in film and television production from the USC School of Cinematic Arts in California, followed by a PhD in critical studies at the same institution. She is an alumna of the 2008 Berlinale Talents and the 2009 Script Station. She has also participated in the Cinéfondation Residence in Cannes, the Sundance Directors Lab and the Torino Film Lab. In 2016 she received a fellowship from the American Academy in Berlin.