One day, Binh’s female employer dies in an accident and Binh is made responsible for her death. Binh and his little half-brother, Tam, join a group of refugees. They daringly risk the journey in a small open boat over the South China Sea, finally reaching Malaysia after an difficult and exhausting crossing. At the refugee camp, Binh meets a young, worldly-wise Chinese girl named Ling. With Ling’s help, the two brothers steal away from the camp. All three find their way onto a tanker and reach New York as illegal immigrants. In New York, Binh manages to scrape together a living as a cycle courier and Ling earns some money as a karaoke singer. So far, so good. But Texas is still a long way away . . .