“Salute to the Blues” was the name of a long evening of music that took place at New York’s Radio City Music Hall on 7 February, 2003, much to the delight of several thousand fans in the audience. The concert brought together well-known musicians representing a wide variety of styles in contemporary music such as country singer Bonnie Raitt, Aerosmith rocker Steven Tyler and New York rapper Mos Def, with veteran proponents of the blues such as Buddy Guy and B.B. King.
The film also depicts preparations for the concert including rehearsals and shows us what went on behind the stage. Historical archive footage of legendary blues musicians Muddy Waters and Howlin’ Wolf round off this musical tribute and make this documentary a highly-watchable cinematic experience.