As a favour to his hippy sister who has gone off to India, Pedro, a good-looking, gay dentist, has agreed to look after his nephew, Bernardo. Eleven-year-old Bernardo’s father is dead and the boy and his uncle have not had much to do with each other until now. Originally, the boy was to stay with Pedro for a fortnight, but six weeks have elapsed and the nephew is still there.
His nephew’s presence forces Pedro to take a not unwelcome break from his otherwise extremely active sex life. In fact, Pedro was beginning to tire of the superficial nature of his many relationships. Even his boyfriend, Manuel, who suddenly pays Pedro a visit and who shares his penchant for leather and latex, is not really the man with whom he wants to spend the rest of his life.
Then, all at once, an entirely different set of problems crops up. For one there’s Doña Teresa, Bernardo’s paternal grandmother, who one day darkens Pedro’s door and puts the emotional screws on him. Worse still, however, is the news that Bernardo’s mother has been arrested in India for drug smuggling. She may be facing a prison sentence of thirty years, so the embassy informs Pedro.
Pedro is just as shocked at this news as Bernardo; nevertheless, he realises that he is now responsible for the boy. Without further ado, he decides to rise to the challenge this represents. There suddenly seem to be so many things to organise – such as repairs to the house and finding a school for the boy – that Pedro hardly misses the life he used to lead. Gradually, however, he succeeds in rekindling his sex life – albeit in a less excessive form.