All genres animation, documentary, drama were allowed. Filmmakers were also given a free hand in deciding which form their films would take either experimental or conventional. The only parameters to which they were required to adhere were the length of each film between three and seven minutes and the format: MiniDV.
The result is an anthology of highly diverse films, primarily concerned with the pinpointing, questioning and deconstruction of clichés clichés which, in spite of the ostensible proximity of gays and lesbians during the past ten years, appear to persist to a shocking extent in the minds of many in the opposite group.