Mahmoud is a welder working for the railway. He truly loves his wife, Pari, who is suffering from mental problems. One day, Mahmoud discovers that Pari has disappeared and has not been back to their apartment for more than a week. He decides to leave work in order to look for her.
During the course of his wanderings about the Iranian capital he meets a wide variety of people. However, most of these encounters are unpleasant. Many of those he meets respond to his plight in an unfriendly, uncaring, even malicious manner.