Alice, a young girl on the brink of womanhood, is ready to fly. But she is her own worst enemy. Sullen and unapproachable, she doesn’t even eat properly any more – there’s no way she can take off now. Alice sees her life in black-and-white and, until she finds the courage to see the world in colour things will stay as they are.