"One 'Newsweek' critic called BONNIE AND CLYDE a 'miserable shoot-out for idiots'. A week later he revised his opinion, now convinced that 'violent films are an unavoidable consequence of violent lives'. The film had hit a nerve. Television images of the war in Vietnam, political assassinations and social unrest in the cities were compared with the radicalisation of American society during the Depression at the beginning of the 1930s (...). Ambushed and shot by a team of police in 1934, the 24 and 25-year-old 13-fold murderers from Texas were to become icons for the proponents of alternative culture during the 1960s." (Romuald Karmakar, Süddeutsche Zeitung, 1.10.2005)