On 21 March, 1959, 18-year-old Péter Mansfeld was executed. Based on the original court transcripts, and, careful to point out the exact time and place, as well as to name perpetrators and witnesses, this film is an assiduous bid to come to terms with this politically motivated miscarriage of justice in the wake of the 1956 uprising in Prague.