In September 2003, Someguy received the first of these – journal no. 526. It had travelled through 13 US states – as well as Ireland and Brazil. But what had happened to all the others? In order to find out, Andrea Kreuzhage conducted around 500 interviews for her film. Those interviewed talk about their personal biographies; but the film also provides a record of contemporary events – for Ground Zero has left just as much of a mark on 1000 JOURNALS, as has the war in the Balkans.