When bitter, reticent farmer Poldo has the creeping suspicion that his neighbour Pichón has insulted his young, mute daughter, Nati, he promptly breaks off all contact with his old acquaintance and even forbids his wife to have anything to do with him. Little does he know that, behind his back, Pichón and his wife are having a passionate affair.
The conflict between the two men takes an unexpected turn, however, when Poldo’s revenge turns out to be merely the prelude of a much deeper, all-consuming tragedy that, once the façade of civilisation has collapsed, finally destroys both families.