A short film inspired by a popular late nineteenth century pastime – spiritualism. At the time, mediums used oil paintings in order to make contact with the spirits of the deceased. In Christine Rebet’s film, a group of bored aristocrats – part of a declining world – try their hand as mediums. But a devilish automaton opposes their efforts.