Their trip is anything but comfortable; in fact, it turns out to be plagued by misfortune and disaster. The three travellers are in constant danger of being discovered and deported – in which case they would have to start again from scratch. In the end, just one of these three hopefuls manages to reach the goal of their arduous journey – the USA.