This is the story of the rise and fall of legendary rapper Christopher Wallace who gained worldwide fame as “The Notorious B.I.G”. The film charts his life – from his youth in Brooklyn in the 1970s to the night of 9 March 1997, when he was shot and killed in Los Angeles.
As a child Christopher Wallace wins a scholarship to attend a private Catho­lic school in Brooklyn. His proud mother does everything in her power to keep him off the streets. But in spite of her efforts, he begins drug-dealing at an early age; his life changes when his girlfriend Jan falls pregnant. His daughter’s birth forces him to earn a regular income by any means – legal or otherwise. By chance a tape containing some freestyle rap that “Biggie”