A hare’s life, told in silhouette. A young hare sniffs out his natural habitat and comes across his reflection in the water for the first time. His mother tenderly explains all the things he must watch out for outside their burrow. Dangers lurk in the shape of birds of prey and foxes. Nature is not always peaceful and beautiful. But life always goes on.