There’s snow on the ground and shepherds Carole and Pascal are heading through French-speaking Switzerland with three donkeys, four dogs and 800 sheep. Skirting main roads, railway tracks, suburban houses, and industrial estates, moving over fields and through forests. They meet local people, the farmers they are friends with, as well as those unwilling to let the sheep cross their pastures. They sleep in the open air, warm themselves by the fire and wash in streams.