Matilde seems to be not quite of this world. Because of her noisy classmates she can barely follow the lessons. She stares transfixed at her teacher's bushy moustache and tries to understand what he is saying. She goes to the tennis court everyday after school to pick up stray balls which she slices open with her mother's cut-throat razor and, always putting four of them together, fills a rucksack. What could she possibly be up to?