The correspondence between this famous brother and sister provided the inspiration for Bruno Dumont’s film. Once again he has elected to work with non-professional actors: mentally handicapped people play the patients at the clinic and therefore partially themselves. The camera rarely ventures outside the thick walls of the institution, behind which a woman has been incarcerated; her creativity withering away. And perhaps therein lies the real madness.