Michi’s computer contains both a traditional folk song about his home village and a heavy punk track. As we see him impersonating Michael Jackson, taking part in a procession in lederhosen and felt hat and brandishing a rattle, or joking about a piece of anti-Nazi graffiti, a trenchant image takes shape of how complicated self-discovery and personality formation can be for adolescents; the distance between the most divergent models for identity is remarkably small. Combining beautifully shot moments from the teenagers’s day-to-day lives over the course of a year and statements from them and their parents about the treatment of the Nazi period, the film also outlines what sensitivities the official culture of remembrance is met with. And not just in Ebensee.