In Italy Sibylle witnesses the suicide of a woman of her age. Afterwards, nothing is the same. Back in Munich, she futilely tries to suppress the incident and feels increasingly alienated from her family. More and more parallels emerge between the fate of the dead woman and Sibylle's own life. More and more, her world seems out of joint. When Sibylle finally appears to get to the bottom of the dead woman's secret, it is almost too late to stop the transformation she herself is undergoing.