Castro tells this story with great calm and quiet tonality. The camera skilfully captures the tense atmosphere of scorching heat and enduring drought in northern Chile, but also the impassive beauty of its rural locales. The film sets the vulnerability of the female body against its toughness and the tender solidarity of women.