"I want to go back, but my brother is a ghost with no feet. I still dream of diamonds and blood. They see a black man, and think it`s a lion."
Escape from my Eyes tells three short fables about Mayga from Mali, Elias from Ghana, and Abidal from Burkina Faso, using documentary images and imaginary fiction.
The film was shot over the course of four months at the end of 2013 and the beginning of 2014. Felipe Bragança, then an artist in residence with the DAAD Artists-in-Berlin program, facilitated the creation of fictional and poetic images based on a number of interviews made with a group of war and political refugees who at the time were living in tents in a protest camp on Oranienplatz in Kreuzberg, Berlin. In the film, the men re-enact their own stories of escape and struggle, transposed to Berlin in the winter.