Hans Richter’s experimental film – not an abstract one in this case, but with real objects and people in the leading roles – depicts a “rebellion of the objects” (Richter) in a surreal manner: doors opening and closing by themselves, hats travelling through landscapes without a wearer, revolvers multiplying and threatening people are just a few of the objects which develop a life of their own and populate this film's cheerful dream world.