From the moment she was born, Vaysha was a very special girl. With her left eye she can only see into the past, and with her right she can only see the future. The past is familiar and safe, the future is sinister and threatening. The present is a blind spot. In captivating parabolic imagery, the award-winning animation artist Theodore Ushev illustrates the world through Vaysha’s eyes.