House in the FieldsKhadija likes going to school and dreams of becoming a lawyer – provided the male elders let her! Fatima is supposed to move to Casablanca with her husband. She’s afraid of getting married, of the unknown, and she also wants to work, whatever happens.
Established surroundings and how to extricate oneself from them are at the heart of Tala Hadid’s sensitive portrait of a Berber community whose social fabric and centuries-old traditions are gripped by change. With long, portrait-like takes, precise observations of daily life, and strikingly photographed images of the lush green surroundings and the majestic red of the massif, she manages to bring a faraway world up astonishingly close.