Quilts are made from remnants, from that which is left over of jeans that have been worn for an entire lifetime, of a pillowcase that won’t last another single night. Artful bedcovers are born of such scraps – they watch over our sleeping spots during the daytime and are the equal of any painting when displayed on the wall.
In a tiny community in the middle of Alabama there lives, together with their families, a group of African American women who have been practicing this craft for decades. This art form saved their lives and has made them rich. Rich in stories, rich in friendships and rich with the knowledge that only things of a collective nature deliver abundance for all in the end.
The director follows these women in their everyday lives, and over a brief period we experience the depth of said lives, the grief that accompanies them, the blessings that they have ben fortunate to receive and now pass on. ‘Swing low, sweet chariot / Coming for to carry me home / I looked over Jordan, and what did I see? / Coming for to carry me home / I saw a band of angels coming after me / Coming for to carry me home.’